Registerpsycholoog NIP | Kinder & Jeugd | Schoolpsycholoog
"Ontwikkeling ontstaat daar waar er wat te leren valt én succes ervaren wordt. De psycholoog Vygotsky noemde dit de “zone van naaste ontwikkeling”. Dat de succeservaring soms wat langer uitblijft hoort er bij. Als dit te lang duurt kan de ontwikkeling echter in het gedrang komen, met lijdensdruk tot gevolg.
In de jaren dat ik met Elizabeth mocht samenwerken binnen het speciaal basisonderwijs, heb ik ervaren dat ze door haar goede analyses de zone van naaste ontwikkeling snel heeft gevonden. Hierbij heeft ze speciaal oog én hart voor kinderen waarbij de succeservaring té lang is uitgebleven.
Deze kinderen zijn door langere lijdensdruk vaak gefrustreerd en hebben een weerstand ontwikkeld tegen leren. Elizabeth is in staat om achter het gedrag te kijken dat deze kinderen vaak laten zien, zoals vermijdingsgedrag. Vanuit rust en warmte laat ze deze kinderen langzaam aan weer in zichzelf en in hun leerproces geloven. Hierbij is ze als geen ander in staat om elk succesmoment uit te vergroten en samen met het kind te vieren. Niet alleen als het gaat om resultaat, maar juist ook om inzet.
Op deze manier maakt ze haar motto “liefdevolle verbinding maakt gelukkig” meer dan waar"
intern begeleider SBO de Watertuin.
"Elizabeth kijkt altijd naar talenten en krachten van kinderen.
Op een gelijkwaardige, nieuwsgierige en fijne wijze gaat zij daarover met kinderen in gesprek. Zij neemt hierin de ouders mee als serieuze gesprekspartners.
Elizabeth is een leesexpert. Zowel t.a.v. aanvankelijk als technisch en begrijpend lezen. Weet na een goede analyse te komen tot een helder en werkbaar stappenplan.
Mooi om te zien hoe kinderen al snel weer zelfvertrouwen krijgen en ervaren dat ze kunnen lezen, en merken dat lezen leuk is."
oud-collega, intern begeleider basisonderwijs
"Elizabeth is een hele warme, lieve, oprechte, authentieke en geinteresseerde kindercoach. Ze heeft veel ervaring in het (speciaal) onderwijs en kan 'achter het gedrag' van kinderen kijken.
Ze weet de kern vlot te raken, kan een echte relatie en band opbouwen met kinderen, waardoor elk kind zich veilig en gezien voelt bij haar. Elizabeth ziet altijd de talenten van kinderen en kan samen met kinderen doelen opstellen om aan te werken in een traject.
Ook hierbij benadert ze kinderen altijd vanuit een positieve, oprechte, authentieke en nieuwsgierige basishouding.
Ik gun ieder kind een kindercoach als Elizabeth!
